söndag 25 oktober 2009

Skrivövning #1 Julia

Vi blev tilldelade ett scenario och två ljudeffekter var av Julia. Vi hade 15 minuter på oss att skriva storyn.

Så lyckades jag sälja 650 badringar på en kvart

ljud: tåg och prutt

Livet är vackert i sitt elände. Det erbjuder egentligen bara möjligheter, det finns inte en enda situation utan öppningar, utan flyktvägar eller för den delen förtjänstvägar. Badsäsongen var den här sommaren ofantligt kort, en dryg vecka sen ven östanvinden och de som kände sig hugade att stoppa ner sitt barn i en badring fick se det segla iväg bort mot Danmark.

Således hade inte mycket av mitt lager av badattiraljer blivit sålt och jag stod på ruinens brant. [TÅG] Jag packade ihop det som gick och satte mig på nattåget mot norrland, där har de iaf bra med plats och jag skulle nog kunna hitta en övergiven stuga att sova ide i över vintern, möjligtvis dricka lite granbarrste och hoppas att inte mina borgenärer skulle hitta mig. Turen var som tur var med mig. På bron över umeälven fick tåget totalstopp, någonting i loket började brinna och paniken skälvde i luften. Som vanligt när folk blir nervösa börjar magen jobba febrilt [PRUTT] - att luften höll på att ta slut gjorde inte saken bättre. Beslutsamt tog jag micen från tågvärdinnan och erbjöd mitt sortiment av badringar. Erkännas måste att jag tog överpris av somliga men å andra sidan underpris av andra. Synen av Umeälven full av tågresenärer fastklamrandes om badringar är dock helt obetalbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar